Sivut

tiistai 1. joulukuuta 2015

1. Luukku: Achillea


Kuva minusta
Nimi: Achillea
Lempinimi: Tofu, leikkimielisesti minua kutsutaan myös soijajuustoksi ja soijaksi. Sekä Pieneksi.
Syntymäaika: 22.7.2015
Lempiruoka: Olen viellä niin nuori, etten ole kaikkea ehtnyt maistaa, mutta tykkään tuoreista ruohoista, joita kesällä saa! Talvella tykkään kuivatusta leivästä. Omena ja porkkanakin menettelee.
Inhokki ruoka: Hmm, ei ole erityisesti tullut vastaan. Me ollaan koko meidän porukan kanssa aika kaikki ruokaisia. Mutta jos on pakko sanoa, niin marjat, kuten mansikka ja vadelma ei oikein nappaa.
Paras muisto 0-1 vuotiaana: Se, kun karkasin ulkotarhasta, mutta minun huonoksi tuurikseni, pääsin vain Pullan ja Nopan sillä hetkellä tyhjillään olevaan aitaukseen, enkä päässyt maistamaan kunnolla vapautta.
Paras muisto tänä vuonna: En ole elänyt edes kokonaista vuotta, joten tähän tulee sama kuin äskeiseen.



Paras ystäväsi: No, meillä on hyvä porukka, minä, Fantsu-äiti, Muumi ja mun siskot Dursu ja Heta. Näistä meillä on parhaat jutut Hetan kanssa, koska ollaan saman ikäisiä, muilla on aikuisten juttuja. Pienenä pidettiin yhtä kaikki kolme poikuetta, silloin parhaat ystävät oli Heta, Mörri ja Convallaria.
Miksi? Dursu, äiti ja Muumi on niin vanhoja, ettei niiden kanssa voi tehdä mitään kivaa. Muihin täällä oleviin kaneihin en ole edes pahemmin tutustunut kun ei asuta yhdessä.
Paras kokemus parhaan ystäväsi kanssa: Heta on liian kiltti, ettei sen kanssa oikein pysty tekemään hulluja tempauksia. Kaikki yhdessä vietetty aika on kuitenkin ollut mukavaa.


Minä pienenä
Pidätkö lumesta: En ole viellä kertaakaan päässyt lumeen temmeltämään.
Lempi puuhasi: Kaikki missä on jotain jännitystä. Olen sellainen kovis-kani. Saatan hermostuakin helposti, jos en saa haluamaani heti.
Kotihäkkini paras paikka: Tämän hetkisessä kodissani tykkään eniten heinätelineestä, jonka sisään me pienet mahdumme. Mörrin kanssa aina istuimme siellä, mutta nytkun se muutti pois, en viitsi yksikseni istua siellä, joten tykkään olla muiden kanssa yläkerroksessa koppien edessä olevalla korkeammalla tasanteella.
Kesäasunnossa ulkoilen aitauksessa aina kun mahdollista, vaikka tuulisi tai sataisi.
Miten ystäväsi kuvailisi sinua kolmella sanalla: Tempperamenttinen, kokeilunhaluinen, seikkailija.

2 kommenttia: